Lær Pose Running

Få styr på teknikken med halvanden times eneundervisning. Teori, videoanalyse og øvelser. Efter vores erfaring den bedste kur mod løberknæ og skinnebensbetændelse, der findes!

 

BOOK TID TIL UNDERVISNING

Tid til finjustering?

Har du tidligere fået undervisning hos os eller vores kolleger - så book 1 times LØBLET-opfølgning for at få finjusteret løbestilen. 

Firmaworkshop

2 timers workshop med introduktion til god løbeteknik på din firmaadresse efter arbejdstid. 2 instruktører sikrer maksimal feedback. I får videoanalyse af jeres løb, kortfattet teori og undervisning i de rigtige bevægelser, der gør løbet lettere. Læs mere her.

Slip for skader med flade sko

VFFKan du holde balancen i dine løbesko? Selvfølgelig kan du det. Men smid nu skoene, og mærk, at det faktisk er nemmere uden. Foden er nemlig et vigtigt sanseorgan, som hjælper dig med at holde balancen.

Moderne støddæmpende løbesko fjerner en stor del af de sanseindtryk, der kommer fra foden. Du løber med andre ord sanseløst rundt i dine løbesko. Det kan du heldigvis lave om på.

Start med at genfinde din fornemmelse for løb ved at vælge løbesko med mindre eller helt uden støddæmpning. Det giver dig adgang til mange flere sanseindtryk, som du nu skal lære at aflæse og omsætte til en mere hensigtsmæssig løbestil.

Du kan ikke lære det fra den ene dag til den anden, og det er meget forskelligt hvor lang tid det tager at omkode kroppen til en mere hensigtsmæssig løbestil. For nogle vil det være for drastisk at fjerne stødabsorberingen på én gang, for andre går det mere smertefrit. Det er lettest at lære den rigtige løbeteknik i et par flade sko uden støddæmpning. Det sikrer den rigtige timing, som er altafgørende, når du vil løbe mere effektivt og mere skånsomt.

Efterhånden som teknikken bliver bedre, og foden vænner sig til at skulle arbejde igen efter mange års ”fangenskab”, vil glæden ved at løbe i de flade sko og mærke verden blive større og større.

Du skal være opmærksom på, at de (mere eller mindre) flade sko ikke gør det alene. Dit bevægemønster skal justeres og omprogrammeres, når det har ligget i dvale i årevis. Dårlige vaner, som fx hællanding og alt for lange skridt, skal vendes til nye og bedre vaner.

Her kommer din løbeteknik ind i billedet: Den er du nødt til at træne! En række øvelser kan hjælpe dig på vej i din daglige træning. Videoanalyse er også et vigtigt redskab, fordi der ofte er stor forskel på det, vi tror, vi gør, og det, vi faktisk gør.

Kontakt LØBLET - så kan vi hjælpe dig på vej, så overgangen til flade sko og mere naturligt løb bliver en god oplevelse uden skader og med større løbeglæde.


Fik ene-undervisning i sommerferien. Det kan klart anbefales. Længere og hurtigere uden skader. Tænk, det kan være så let at løbe.
Jens
Super kursus, som ikke kan anbefales nok!
Emil
Allerede nu, er de gamle sko begyndt at føles tunge. Tak for det! Det var, hvad der skulle til for at få brikkerne til at falde på plads.
Sune
Det er simplethen en anden bevægelsesform, end jeg tidligere har forsøgt mig med. Det var som at flyve afsted hen over asfalten.
Peter
I er begge et par dygtige og passionerede undervisere, og man kan virkelig mærke, at I ønsker, at vi skal få samme gode oplevelse af at løbe, som I har.
Anna Mette
Det er ren magi, at jeg nu løber 12 kilometer hver anden dag uden smerter takket være LøbLet.
Charlotte
Der burde jo undervises i folkeskolen i det her - så ville flere nok løbe og blive ved med det. Vi ses en anden gang.
Jakob
Sætter virkelig gang i nogle tanker med hensyn til løbestil - og bakkerne bliver den rene luft fremover.
Annette
Hvor er det fantastisk at løbe nu! En helt anden følelse og meget, meget vanedannende!
Peter

Giv en god løbeteknik

Kender du en, der vil have glæde af en ny løbeteknik: En løber, der skal godt i gang? Eller en, der døjer med løberknæ eller skinnebensbetændelse? Så spred løbeglæde med et gavekort på en LØBLET-eneundervisning.

 

KØB GAVEKORT HER

Følg os på facebook