Lær Pose Running

Få styr på teknikken med halvanden times eneundervisning. Teori, videoanalyse og øvelser. Efter vores erfaring den bedste kur mod løberknæ og skinnebensbetændelse, der findes!

 

BOOK TID TIL UNDERVISNING

Tid til finjustering?

Har du tidligere fået undervisning hos os eller vores kolleger - så book 1 times LØBLET-opfølgning for at få finjusteret løbestilen. 

Firmaworkshop

2 timers workshop med introduktion til god løbeteknik på din firmaadresse efter arbejdstid. 2 instruktører sikrer maksimal feedback. I får videoanalyse af jeres løb, kortfattet teori og undervisning i de rigtige bevægelser, der gør løbet lettere. Læs mere her.

Sådan kan du selv prøve at løbe let

Af Jesper Nothlev

At løbe let handler meget om rytme og balance og kun gøre de nødvendige bevægelser når du løber. Her er en lille vejledning i hvordan du selv kan tage hul på at forbedre dit løb:

Lette hop

Start med at stå med begge fødder på jorden. Vægten på forfoden under fodballerne og knæene let bøjede. Begynd at lave lette hop ved at bruge så få kræfter som mulig. Udnyt kroppens evne til at fjedre, og mærk at du hopper næsten ved tankens kraft. Denne øvelse giver dig en fornemmelse af rytme og balance i dit løb, og træner samtidig din evne til at fjedre, som i sidste ende vil hjælpe dig til at løbe med en høj kadence. Øvelsen giver dig også svaret på hvordan det skal føles under foden når du løber: Med det samme foden lander skal den ’bounce’ op igen. Du skal med andre ord ikke fornemme at du afvikler skridt ved at rulle hen over foden, når du løber.

Løb på stedet

Prøv at løbe på stedet. Find rytmen fra de lette hop, og mærk hvordan du lander perfekt på forfoden. Fokuser især på at ’time’ dit løft af foden op under dig selv, så snart foden ’bouncer’ tilbage fra kontakten med jorden. Nu er der stor sandsynlighed for at du løber noget nær perfekt, bortset fra at du ikke kommer fremad endnu. Dit løb er lige nu let og kompakt, og det skal du bevare når vi nu skal til at tilføje fremdrift vha. tyngdekraften.

Fald fremad

Mens du løber på stedet, så begynd at falde fremad fra hoften, uden at bøje overkroppen fremover. Overkroppen skal være rank. Prøv forsigtigt til at starte med. Det er vigtigt at du stadig har den kompakte fornemmelse af at løbe på stedet, selvom du nu vil opdage at du kan komme fremad uden at lave afsæt. Du løfter stadigvæk foden op under dig selv så snart den rammer jorden, men nu kommer du fremad, fordi du har tilføjet faldet fra hoften. Dette vil for mange løbere, der er vant til forholdsvis lange skridt og mere kraftbetonet løb, være en helt anden fornemmelse for løbet end de er vant til. Og har du det sådan, så er du på rette vej.


Leg og søg letheden i løbet

Leg med faldet og højden på dit løft. Tilsammen giver det dig magt over din fart. Løb kun korte distancer (ca. 50 meter) med fuld fokus på det kompakte rytmiske løb, og med fokus på løft af foden op under hoften imens du falder fremad. Start forfra med lette hop, løb på stedet og fald fremad igen – og du løber igen ca. 50 meter. Søg letheden i løbet, og du er ikke i tvivl når det føles rigtigt. Gentag sekvensen så længe du har lyst og kan bevare fokus.


Fik ene-undervisning i sommerferien. Det kan klart anbefales. Længere og hurtigere uden skader. Tænk, det kan være så let at løbe.
Jens
Super kursus, som ikke kan anbefales nok!
Emil
Allerede nu, er de gamle sko begyndt at føles tunge. Tak for det! Det var, hvad der skulle til for at få brikkerne til at falde på plads.
Sune
Det er simplethen en anden bevægelsesform, end jeg tidligere har forsøgt mig med. Det var som at flyve afsted hen over asfalten.
Peter
I er begge et par dygtige og passionerede undervisere, og man kan virkelig mærke, at I ønsker, at vi skal få samme gode oplevelse af at løbe, som I har.
Anna Mette
Det er ren magi, at jeg nu løber 12 kilometer hver anden dag uden smerter takket være LøbLet.
Charlotte
Der burde jo undervises i folkeskolen i det her - så ville flere nok løbe og blive ved med det. Vi ses en anden gang.
Jakob
Sætter virkelig gang i nogle tanker med hensyn til løbestil - og bakkerne bliver den rene luft fremover.
Annette
Hvor er det fantastisk at løbe nu! En helt anden følelse og meget, meget vanedannende!
Peter

Giv en god løbeteknik

Kender du en, der vil have glæde af en ny løbeteknik: En løber, der skal godt i gang? Eller en, der døjer med løberknæ eller skinnebensbetændelse? Så spred løbeglæde med et gavekort på en LØBLET-eneundervisning.

 

KØB GAVEKORT HER